Zerbitzuan

Superación del absentismo escolar en contextos vulnerables: aportaciones desde un centro de educación complementaria

Ibarrondo, I., Superación del absentismo escolar en contextos vulnerables: aportaciones desde un centro de educación complementaria 2024, n. 82, 2024, p. 109-128.

Laburpena

Eskola-absentismoa gure ikastetxeetan oraindik ere dagoen hezkuntzarako eskubidearen urraketa nagusietako bat da. Literaturak fenomenoaren konplexutasuna eta dimentsio aniztasuna aitortzen ditu, baita beste kontzeptu batzuekin duen lotura ere, hala nola, abandonua, desafekzioa edo eskolatik askatzea. Artikulu honen helburua urrakortasun handiko testuinguru batean jokabide absentista eta eragiten duten faktoreak aztertzea da, ikasleen ikuspegia barne. Horretarako, bi azterlan osagarri garatzen dira. Emaitzen arabera, garrantzitsua da jokabide absentista aztertzea esku-hartzea bideratzeko, kontuan hartuta jokabide hori hainbat motatakoa izan daitekeela, eta arreta eskola-bazterketan jartzen da, eta, bereziki, ikasleen eta irakasleen arteko elkarrekintzetan.